Vi söker Ekonomichef med administrativt ansvar till Ljungbybostäder

Ljungbybostäder AB ägs till 100% av Ljungby kommun och ingår i kommunkoncernen med Ljungby Holding AB som moderbolag.
Vi äger och förvaltar drygt 1.300 lägenheter och ca 200 lokaler. Förvaltad yta är totalt ca 100.000 kvm, uppdelat på ca 82.000 kvm bostäder och ca 18.000 kvm lokaler. Vi är därmed den största aktören på bostadsmarknaden i Ljungby kommun och verkar i orterna Ljungby, Lagan, Lidhult samt Ryssby.
Vår omsättning låg 2017 på ca 88 MSEK. Vi är i dagsläget 22 anställda som arbetar med att ge god service åt alla våra hyresgäster.
Just nu söker Ljungbybostäder en driven ekonomi- & administrativ chef då vår nuvarande ekonomichef går i pension i våren 2019.

I rollen som ekonomi- & administrativ chef kommer man att vara Vd:ns högra hand som du också kommer att rapportera till. Är du en person som vågar utmana, är ett bra bollplank, som ser möjligheter istället för problem och som kan stötta dina medarbetare? Kanske har du en civilekonomexamen eller motsvarande bakom dig tillsammans med några års erfarenhet av ledande befattningar? Då är detta tjänsten för dig!
Huvudsakliga arbetsuppgifter

– Leder det dagliga arbetet inom funktionerna ekonomi, finans, uthyrning och kundtjänst.
– Ansvarar för processutvecklings frågor inom ekonomi, finans, uthyrning och kundtjänst.
– Ansvar för framtagning av årsbokslut/kvartalsrapporter/månadsrapporter
– Ansvarig för redovisning/bokföring
– Ansvar för framtagning av hyreskalkyler/budget inför hyresförhandlingar
– Ansvarig för framtagning av budget och prognosarbetet
– Delta i ledningsgruppsarbetet samt sekreterare i styrelsen
– Ansvarar för finansiering och upplåning till bolaget. Bevakar lån. Kontakt med kreditinstitut
– Ansvar för anläggningsregister
– Ansvar för statistik
– Systemansvarig för ekonomisystemet och därtill hörande scanningsystem
– Personalansvar över 4 stycken medarbetare.

Kvalifikationer
– Civilekonom eller motsvarande.
– Några års erfarenhet av personalansvar
– Erfarenhet av allmännyttigt bostadsaktiebolag är meriterande.
– Erfarenhet från ekonomiarbete från fastighetsbranschen och ledande befattning är meriterande.
– Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel.
– Förståelse för den ekonomiska helheten.
– Kunskaper i IT-baserade affärssystem.

Personliga egenskaper
– Strukturerad och har en förmåga att planera sitt arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller deadlines.
– Kvalitetsmedveten väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Självgående och tar ansvar för sina uppgifter. Strukturerar själv och driver processerna vidare.
– God samarbetsförmåga. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Övrigt
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Omfattning: Heltid.
Löneform: Månadslön.
Arbetstid: Dagtid.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Antal platser: 1.

Kontakt
För mer information kontakta Ivan Madunic, 0705-320 816, eller Ida Brage 0705-382 585 på INTEND AB som vi samarbetar med i denna rekryteringen.
Du söker tjänsten via www.intendab.com senast den 16 november, urval sker löpande.
Vi undanbeder oss kontakt från CV- och annonssäljare!